К акво всички данни показват, повечето електрически автомобили изпитват трудности през зимата да постигат същия пробег. Ниските температури влияят негативно на батериите им и влошават свойствата им.
Затова собствениците на EV трябва да прибягват до по-специфична зимна поддръжка на колите си, за да защитят батерията и да увеличат пробега. Експертите Ричард Рейна и Кейси Донахю са от компаниите CARiD за авточасти и Opiwatt – за зарядни станции. Пред Electrek те споделят няколко съвета за зимното зареждане на EV.
Повечето от тях са вече добре познати на всеки собственик на електромобил. Но кои всъщност са най-важните?
На първо място е предварителната подготовка на батерията преди зареждане. Повечето EV имат такава функция, която наричат Preconditioning или нещо подобно. Тя загрява батерията и подобрява работоспособността ѝ, като оптимизира и зареждането.
Трябва да се активира преди зареждане и е желателно да се използва през зимата, тъй като зареждането и карането със студена батерия не е добре за дългосрочното ѝ здраве. Студена батерия ще има и негативен ефект върху регенеративното спиране и други функции на колата.
Някои коли и приложения имат възможност за активиране на режима и от разстояние. Това е чудесно решение, като може да се настрои да подготвя колата преди сутрешното излизане за работа. Така тя ще загрее батерията и ще е готова за път и за зареждане.
Следва използването на Eco Mode. Такъв режим имат почти всички електромобили. Екологичният режим намалява консумацията на енергия и може да ограничи някои функции. Но пък също така намалява натоварването върху батерията и удължава пробега. Добра практика е и намаляване на температурата на отоплението, но използването на подгрева на седалките. Тази комбинация също ще се отрази на пробега.
На трето място е планирането. Зареждането на EV на публични станции през зимата винаги е по-сложно, тъй като се налага по-често. Това е същото и за другите собственици и станциите са по-натоварени.
В комбинация с по-лошо време, може да се получи некомфортна ситуация. Затова е важна предварителната стратегия – къде има станции по пътя, колко са натоварени и кога ще има възможност за зареждане, както и готовност за кратко дозареждане дори и батерията да не е много изтощена.